Sieć Carrefour uruchomiła pierwszy sklep w innowacyjnym formacie samoobsługowym, który powstał w odpowiedzi na potrzeby polskiego rynku. Sklep jest zlokalizowany w Warszawie przy ul. Światowida 18 i oferuje 24 h i 7 dni w tygodniu 170 referencji, w tym produkty świeże. Nowy format adresowany jest do mieszkańców Białołęki poszukujących artykułów pierwszej potrzeby oraz tzw. klientów trafficowych.

W związku z rosnącą popularnością modelu sprzedaży vendingowej, sieć uruchomiła całodobowy sklep z najbogatszą ofertą spożywczą sprzedawaną w tym modelu w Polsce, zbudowaną na podstawie preferencji zakupowych klientów convenience. Wśród dostępnych produktów znajduje się nie tylko typowa oferta food-to-go, czyli kanapki przekąski, napoje czy słodycze, ale również artykuły świeże, takie jak pakowane jabłka, pomidory, sałata, pieczywo i masło; produkty wymagające przechowywania w lodówce jak nabiał, wędliny, ryby; towary pierwszej potrzeby np. mąka, ryż, cukier, olej, kawa, herbata, przyprawy; dania gotowe, podstawowe artykuły higieniczne oraz karmy dla zwierząt. Oferta nowego formatu Carrefour odwołuje się również do ambicji sieci, by demokratyzować bio, stąd w sprzedaży samoobsługowej dostępne są takie produkty ekologiczne jak roślinne mleko, komosa ryżowa czy hummus.

Maszyny vendingowe są dopasowane do charakteru produktów, podawanych klientom za pomocą wind, gwarantując bezpieczeństwo artykułów nawet tak delikatnych jak jajka. Sprzedaż prowadzona jest poprzez panel dotykowy, co oznacza, że lista zakupowa oraz płatność przy pomocy karty lub aplikacji BLIK odbywa się tylko raz, a odbiór zakupów realizowany jest w poszczególnych maszynach vendingowych. Specjalna promocja obejmuje zestawy typu chipsy i cola. W sklepie samoobsługowym zlokalizowany jest także automat z kawą, a przed sklepem czekają specjalnie oznakowane miejsca parkingowe.

Rozwiązanie zaprojektowane zostało z myślą o pełnej wygodzie klientów. Dlatego też w nieprzewidzianej sytuacji, np. problemów z płatnością lub odbiorem produktów można skorzystać z całodobowej infolinii. Dostępność towaru natomiast będzie monitorowana i uzupełniana w miarę potrzeb przez pracowników pobliskiego sklepu Carrefour Market jako omnikanałowa inicjatywa firmy.

Od kilku lat intensywnie wdrażamy naszą strategię omnikanałową, by zapewnić klientom możliwość dokonywania zakupów w preferowany sposób oraz doświadczenia zakupowe na najwyższym poziomie. Carrefour kontynuuje swoje innowacyjne podejście do handlu. Sklep Carrefour Express samoobsługowy jest już trzecim nowym formatem uruchomionym w tym roku w Polsce, po Carrefour BIO oraz Supeco. Przykładem innych rozwiązań, które odpowiadają na wyzwania współczesnego handlu, jest dynamiczny rozwój naszego e-commerce oraz digitalowy hipermarket w CH Atrium Promenada, który stał się ikoną nowoczesnego retailu. Mamy nadzieję, że również nowy format spotka się z uznaniem klientów, a także będzie źródłem inspiracji dla całej branży – powiedział Christophe Rabatel, prezes Carrefour Polska.

Nowy format Carrefour Express wpisuje się w nurt popularności sklepów samoobsługowych w Polsce, a jego przewagą nad rozwiązaniami autonomicznymi jest zdecydowane niższy koszt wdrożenia. Po testach obecnego rozwiązania, które potrwają kilka miesięcy, istnieje szansa na upowszechnienie tego formatu, np. w osiedlach mieszkaniowych, miejscach turystycznych oraz w wersji mobilnej.

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2018 roku sprzedaż w wysokości 84,9 miliarda euro. Grupa liczy ponad 360 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

Załączniki komunikatu

.pdf

Carrefour otwiera w Warszawie innowacyjny sklep samoobsługowy w formacie convenience_informacja pras
[ 250,8 kB ]

.doc

Carrefour otwiera w Warszawie innowacyjny sklep samoobsługowy w formacie convenience_informacja pras
[ 143,9 kB ]

Zdjęcie_sklep samoobsługowy.jpg
[ 4,3 MB ]

Zdjęcie_sklep samoobsługowy II.jpg
[ 4,6 MB ]

Zobacz również