17 grudnia dzięki współpracy Carrefour Polska i fundacji CZE-NE-KA, grupa niepełnosprawnej młodzieży już po raz drugi uczyła się w sklepie Carrefour na Bemowie w Warszawie robić zakupy w towarzystwie psów-opiekunów. Samodzielne zakupy są doskonałym elementem terapii dla podopiecznych fundacji.

Czworo uczniów Zespołu Szkół Specjalnych nr 85 i jedna osoba niewidoma, z pomocą trzech specjalnie przeszkolonych psów (labradora i dwóch malamutów) miało za zadanie samodzielnie kupić produkty wskazane przez ich opiekunów. Do ćwiczeń dyrekcja sklepu Carrefour udostępniła jedno stanowisko kasowe. Obecność psów daje młodym podopiecznym fundacji CZE-NE-KA poczucie bezpieczeństwa w nowym, nieznanym im otoczeniu. Takie zakupy stanowią jeden z elementów zajęć, służących przystosowaniu młodych ludzi do samodzielnego funkcjonowania w dorosłym życiu.

Akcja odbywa się w ramach programu „ Osoby niepełnosprawne to też część społeczeństwa", który skierowany jest do osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Ponieważ ważnym elementem tego projektu jest asysta psa terapeuty, z którym osoba  z niepełnosprawnością intelektualną robi zakupy bądź inne czynności potrzebne w życiu codziennym, do programu włączyła się firma Carrefour.  Szkolenie uczniów odbywa się na terenie sklepu Carrefour na warszawskim Bemowie. Program  zapoczątkowany został w październiku 2008 roku i trwać będzie do końca czerwca 2004 roku.

Carrefour Polska wspiera również akcję „Miejsce Przyjazne psom asystującym" prowadzoną przez fundację - już od maja br. osoby niepełnosprawne mogą bez przeszkód robić zakupy w towarzystwie psa przewodnika w 350 sklepach sieci na terenie całego kraju. Dodatkowo wszystkie sklepy są oznakowane specjalną naklejką, oznaczającą, że pracujące psy
są w nich mile widziane, a pracownicy zostali przeszkoli w zakresie pomocy osobom niepełnosprawnym.

Jako firma odpowiedzialna społecznie chcemy, żeby nasze sklepy były miejscem bez barier, otwartym i dostępnym dla każdego. Liczymy również, że poprzez nasze działania uwrażliwimy nie tylko naszych pracowników, ale także naszych klientów na potrzeby osób niepełnosprawnych - mówi Maria Cieślikowska, dyrektor ds. komunikacji zewnętrznej i PR Carrefour Polska.

Zobacz również