Już ponad 360 rolników i lokalnych producentów żywności dostarcza swoje produkty do sklepów Carrefour w Polsce. Bezpośredni zakup wyrobów pochodzących z małych i średnich gospodarstw lub manufaktur, zlokalizowanych nie dalej niż 70 km od sklepu, pozwala nie tylko zachować ich najwyższą jakość, świeżość i smak, ale także ma wpływ na redukcję śladu węglowego w łańcuchu dostaw. W sieci Carrefour Polska startuje właśnie „Tydzień Dostawców Lokalnych”, dzięki któremu klienci mają możliwość zapoznania się z całą gamą produktów lokalnych, a producenci - rozpocząć z nią współpracę handlową.
W 2020 roku Carrefour wprowadził w Polsce innowacyjny koncept „Prosto z Pola do 50 km”, który umożliwił bezpośrednią współpracę z lokalnymi rolnikami. Dwa lata później dołączył do niego nowy program dotyczący rzemieślników, piekarzy i browarników. W ten sposób powstała długofalowa inicjatywa „Kupujemy Lokalnie”, dzięki której Carrefour oferuje już prawie 6000 lokalnych produktów z różnych kategorii spożywczych i niespożywczych, pozyskanych w modelu fairtrade oraz z poszanowaniem środowiska naturalnego. Podejście Carrefoura wyróżniają m.in. specjalne warunki współpracy dla małych lokalnych rolników i mini producentów oraz fakt, że można rozpocząć ją już w ciągu 48 godzin od podpisania umowy.
- Naszym celem jest stałe poszerzanie oferty lokalnej w naszych sklepach, dzięki współpracy z mini dostawcami. Mamy już wypracowany model współpracy, który odpowiada na najczęściej zadawane przez nich pytania. Oferujemy możliwość współpracy sezonowej nawet tylko w jednym, wybranym sklepie Carrefour. Dajemy gwarancję odbioru dostaw i oferujemy proste, transparentne rozliczenia. Wszystko to zapisaliśmy w uproszczonej umowie. Korzystając z “Tygodnia Dostawców Lokalnych” w naszych sklepach zapraszamy wszystkich chętnych do ich odwiedzenia i rozmów na temat potencjalnej współpracy - mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska.
Carrefour współpracuje z lokalnymi rolnikami i lokalnymi producentami we wszystkich 16 województwach w Polsce, zaopatrując 210 sklepów w ponad 108 miastach. Asortyment obejmuje m.in. nabiał, pieczywo, wędliny, gotowe dania, konserwy, przetwory oraz piwa kraftowe i napoje, ale także np. książki czy artykuły biurowe. W całym 2023 roku Carrefour sprzedał np. około 5940 sztuk produktów lokalnych z kategorii świeżych, które dostarczane są przez 162 piekarzy, 50 rzeźników i 26 browarników.
Podczas „Tygodnia Dostawców Lokalnych” w sklepach Carrefour przygotowane zostaną specjalne strefy, gdzie klienci będą mogli skosztować i zakupić lokalne produkty w promocyjnych cenach oraz porozmawiać z ich producentami. Strefy te będą widocznie oznaczone, aby każdy klient mógł łatwo do nich trafić. Oprócz degustacji, w strefach często będą organizowane animacje, które dodatkowo uprzyjemnią zakupy.
Jednocześnie, „Tydzień Dostawców Lokalnych” jest okazją do nawiązania z Carrefourem współpracy handlowej. Firma zaprasza lokalnych producentów do kontaktu z dyrektorami jej lokalnych sklepów, którzy rozpatrzą zgłoszenia i odpowiedzą na wszelkie pytania dot. rozpoczęcia współpracy.
„Tydzień Dostawców Lokalnych”, potrwa w sklepach Carrefour w całej Polsce do 14 września br.
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.