Na półkach sklepu Carrefour BIO zlokalizowanego w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej zagościły mikroliście – ekologiczne warzywa przyszłości stanowiące kompromis między kiełkami, a w pełni dojrzałymi roślinami, które dojrzewają w sklepie, a ich uprawa jest przyjazna dla środowiska. Sieć zdecydowała się na rozszerzenie dostępu do nowych warzyw, po udanym teście w dwóch warszawskich hipermarketach, gdzie w pierwszym miesiące sprzedaży kupiło je ponad 1000 klientów.

Mikroliście to innowacyjne warzywa, które zawierają znacznie więcej minerałów i antyoksydantów niż rośliny w dorosłej postaci. Są większe niż kiełki, ale mniejsze niż tradycyjne warzywa. Posiadają jednak bardziej wyrazisty smak, ponieważ wszystkie składniki odżywcze skumulowane są w ich małych listkach. Innowacyjny jest również sposób ich uprawy, bo rosną na terenie sklepu - w tzw. farmach wertykalnych, gdzie rośliny uprawiane są piętrowo, w zamkniętych pomieszczeniach i bezpiecznych, kontrolowanych warunkach. Zachowują wszystkie wartości odżywcze i można je uprawiać bez względu na porę roku. Sprzedawane są w pełni biodegradowalnych doniczkach, a zatem również bezpiecznych dla środowiska.

Sprzedaż BIO mikroliści wpisuje się w program demokratyzacji żywności ekologicznej prowadzony przez Carrefour w Polsce, który jest firmą omnikanałową, a jednocześnie aktywnym członkiem Koalicji na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności BIO w Polsce. Dlatego po udanych testach w formacie hipermarketów, oferta pojawi się również ekologicznym sklepie Carrefour BIO w centrum Warszawy przy ul. Marszałkowskiej. Sklep ten, stale rozwijając swoją ofertę produktów ekologicznych, realizuje założenia strategii transformacji żywieniowej. Szeroki asortyment sklepów Carrefour BIO obejmuje nie tylko produkty sypkie na wagę, jak płatki, kasze czy makarony, ale i sery, wędliny, ryby oraz świeże pieczywo, ciasta, kawę, herbatę i zdrowe przekąski, a nawet kosmetyki i chemię domową. Teraz jego BIO ofertę uzupełnią również ekologiczne mikroliście, oferowane z farmy wertykalnej Listny Cud, która zlokalizowana jest na terenie sklepu.

- Realizowane przez nas programy, takie jak Demokratyzacja Żywności BIO, STOP Marnotrawstwu czy powołana przez Carrefour w listopadzie 2018 roku pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi - Koalicja na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności BIO, stanowią naszą odpowiedź na założenia nowej strategii Unii Europejskiej Farm to Fork. Carrefour, poprzez swoje działania, nie tylko wychodzi naprzeciw europejskim oczekiwaniom, ale także stara się inspirować branżę handlową w Polsce w zakresie ekologicznych kierunków rozwoju rynku i jego oferty - mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour. Carrefour tym samym dba o zdrowie klientów, zapewniając najwyższej jakości produkty, które produkowane są w sposób przyjazny dla środowiska. Wprowadzenie innowacyjnych mikroliści BIO do naszej oferty to kolejny z etapów upowszechniania przez naszą firmę żywności ekologicznej, tak aby miał do niej dostęp każdy Polak, bez względu na zasobność swojego portfela – dodaje Kowalska.

Aspirując do miana światowego lidera w zakresie transformacji żywieniowej, Carrefour przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność za realizowane działania. Staje się jednocześnie symbolem pozytywnego wpływu na środowisko naturalne, wspierając budowanie nowego modelu gospodarki cyrkularnej, który jest głównym kierunkiem działań sieci, a zarazem bardzo ważnym krokiem w działaniach na rzecz ratowania naszej planety. Kluczowymi elementami strategii proekologicznej Carrefour są: znaczące zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, redukcja odpadów opakowaniowych w tym redukcja użycia plastiku, walka z marnowaniem żywności, ochrona różnorodności biologicznej oraz spełnienie w tych obszarach oczekiwań klientów.  

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych, specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro. Grupa liczy ponad 325 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

Załączniki komunikatu

Mikroliscie w Carrefour BIO (2).jpg
[ 5,7 MB ]

Mikroliscie w Carrefour BIO (1).jpg
[ 3,2 MB ]

Mikroliscie w Carrefour BIO (3).jpg
[ 2,4 MB ]

.pdf

Carrefour rozwija ofertę innowacyjnych mikroliści_informacja prasowa.pdf
[ 177,2 kB ]

.doc

Carrefour rozwija ofertę innowacyjnych mikroliści_informacja prasowa.docx
[ 123,5 kB ]

Zobacz również