Dzisiaj odbyła się premiera 18. edycji Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. W publikacji podsumowującej najważniejsze działania CSR polskich firm w 2019 roku znalazło się aż 45 dobrych praktyk Carrefour Polska, najwięcej spośród wszystkich firm w branży handlowej, których inicjatywy można znaleźć w raporcie.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu już po raz 18. zaprezentowało Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, czyli największy w Polsce przegląd projektów CSR. W tym roku w publikacji znalazła się rekordowa liczba działań odpowiedzialnego biznesu. W sumie w edycji za 2019 rok znalazło się prawie 1700 praktyk zgłoszonych przez ponad 200 firm - w tym aż 45 praktyk Carrefour: 10 nowych i 35 kilkuletnich.

FOB wyróżniło działania Carrefour skierowane do klientów, partnerów biznesowych, pracowników sieci oraz osób najbardziej potrzebujących. Uznanie ekspertów znalazły projekty z różnych obszarów działalności sieci handlowej, w tym przede wszystkim w ramach realizowanej od 2018 roku strategii transformacji żywieniowej, takie jak: powołanie Koalicji na Rzecz Rozwoju Rynku Bio, kampanię Act For Food, wycofanie ze sprzedaży marki własnej jajek od kur z chowu klatkowego, zainicjowanie konkursu pracowniczego Superbohaterowie, a także zorganizowanie Kongresu Rolnictwa i Żywności Ekologicznej ECO FOOD 360, realizację projektu „BIO dla Mamy i Dziecka” oraz otworzenie pierwszego w Polsce sklepu Carrefour BIO. Wśród inicjatyw, których celem jest ograniczenie wpływu firmy na środowisko naturalne, dostrzeżone zostało m.in.: umożliwienie klientom sieci zakupów produktów na wagę do własnych opakowań we wszystkich sklepach w Polsce, przystąpienie do Koalicji 5 Frakcji, program „STOP Marnotrawstwu” czy przystąpienie do Polskiego Paktu na rzecz Zrównoważonych Tworzyw Sztucznych. Doceniono firmę również za działania skierowane dla dostawców, m.in.: skierowaną do dostawców marki własnej Carrefour kampanię Autodiagnostyk czy oferowanie produktów „Jakość z Natury” Carrefour. W tym roku z uwagi na ograniczenia FOB, firmy mogły zgłosić tylko 10 nowych praktyk i taka maksymalna liczba praktyk Carrefour znalazła się w raporcie.

W Carrefour podejmujemy wiele działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, które mają na celu zarówno wsparcie polskich rolników, ochronę zasobów naturalnych, poprzez redukcję zużywanego plastiku, dlatego dziękujemy Forum Odpowiedzialnego Biznesu za wyróżnienie aż 45 podejmowanych przez nas inicjatyw - mówi Justyna Orzeł, Wiceprezes Zarządu i Sekretarz Generalny Carrefour Polska. Nasze społeczne zaangażowanie przekładamy nie tylko na realizację i kontynuację dotychczasowych projektów, ale również na niesienie pomocy w obecnych, dość niecodziennych dla nas wszystkich czasach. Dlatego wspólnie z Fundacją Carrefour postanowiliśmy przekazać polskim szpitalom prawie 2 mln zł na walkę z koronawirusem. Mamy nadzieję, że nasze wsparcie przyczyni się do negatywnych skutków pandemiidodaje Justyna Orzeł.

Carrefour Polska stale podejmuje działania, aby wzmocnić pozycję lidera transformacji żywieniowej na polskim rynku. Obok demokratyzacji żywności ekologicznej, ważnym elementem globalnej strategii sieci jest redukcja wykorzystania plastiku oraz odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych. Za ten ostatni element sieć otrzymała wyróżnienie w konkursie Stena Circular Economy Award. Inicjatywa „Zakupy do własnych opakowań klientów” została uznaną najlepszą inicjatywą w kategorii „promocja idei GOZ” i tym samym Carrefour zyskał jeden z tytułów Lidera Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Wyniki konkursu zostały ogłoszone 15 kwietnia 2020 roku.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” dostępny jest do pobrania w wersji PDF: http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2019/

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro. Grupa liczy ponad 325 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

Załączniki komunikatu

.doc

Carrefour z największą liczbą dobrych praktyk w branży handlowej w Raporcie FOB za 2019 rok .doc
[ 43.0 kB ]

.pdf

Carrefour z największą liczbą dobrych praktyk w branży handlowej w Raporcie FOB za 2019 rok .pdf
[ 99.8 kB ]

Zobacz również