Carrefour Polska został laureatem konkursu „Eko-Inspiracja 2017”. Sieć zwyciężyła w kategorii „Firma”, zdobywając najwięcej głosów internautów. Carrefour od wielu lat aktywnie angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i poszanowania środowiska naturalnego w Polsce. Podejmuje m.in. wiele działań związanych z walką z marnotrawieniem żywności i ochroną bioróżnorodności.

Zwycięstwo w konkursie Eko-Inspiracja 2017 w kategorii „Firma” to dla nas duże wyróżnienie. Bardzo cieszę się, że Carrefour Polska znalazł się w gronie firm dbających o środowisko naturalne, co jest jednym z priorytetów naszej strategii biznesu odpowiedzialnego społecznie. Carrefour w Polsce realizuje wiele kompleksowych inicjatyw z tego zakresu. Warto wspomnieć choćby program STOP Marnotrawstwu, w ramach którego m.in. wdrożyliśmy w sklepach innowacyjne systemy zmniejszające zużycie energii elektrycznej i cieplnej oraz projekt gospodarowania odpadami BIO, a także szereg rozwiązań mających na celu zredukowanie emisji CO2 do atmosfery. Walczymy także z marnowaniem żywności przekazując produkty o krótkim terminie do spożycia Bankom Żywności i wielu lokalnym organizacjom, zajmującym się pomocą najuboższym – powiedział Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska, który odebrał nagrodę podczas uroczystej gali, odbywającej się w gmachu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Carrefour podejmuje także wiele inicjatyw związanych z ochroną bioróżnorodności. Działania w tym obszarze mają na celu dbanie o zasoby przyrodnicze, a w konsekwencji zapewnienie dobrej przyszłości dla kolejnych pokoleń. Sieć realizuje projekty z zakresu przeciwdziałania deforestacji i zwiększenia świadomości pracowników w tym obszarze. Carrefour jest członkiem Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO), mającego na celu propagowanie odpowiedzialnego zarządzania uprawą palm oleistych oraz stosowania oleju palmowego pochodzącego ze sprawdzonych i certyfikowanych źródeł. Firma dba również o segregowanie i recycling odpadów drewnianych. Ponadto, w ramach akcji „Pszczele hotele” zlokalizowanych na dachach wybranych sklepów, sieć pomaga w ochronie pszczół w środowisku miejskim oraz wzmacnia świadomość społeczną dotyczącą miejskiego pszczelarstwa. Warto także dodać, że sieć podjęła również decyzję o całkowitym wycofaniu ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego do 2025 roku.

Carrefour Polska dąży do tego, aby właściwie komponować swoją ofertę i kontrolować jakość produktu w marce własnej na każdym etapie łańcucha dostaw, a także promuje zrównoważone praktyki produkcji. Przykładem takiego działania sieci jest również linia produktów „Jakość z Natury Carrefour” opracowana we współpracy z polskimi rolnikami, hodowcami i producentami z wykorzystaniem metod zrównoważonego rolnictwa. Produkty te można znaleźć na stale rozwijanej „Zdrowej Półce Carrefour”.

„Eko-Inspiracja” to jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień ekologicznych w Polsce, a także jedno z największych na rynku wydarzeń propagujących idee zrównoważonego rozwoju. Przyznawane jest przez redakcję portalu Ekorynek.com, w ramach ogólnopolskiego programu „Odpowiedzialnie z Naturą” – w tym roku odbywa się jego V edycja. Program ma wymiar edukacji społecznej i konsumenckiej. Godłem „Eko-Inspiracja” wyróżniane są innowacyjne, ekologiczne marki, produkty, firmy, instytucje, organizacje zaangażowane na rzecz poszanowania środowiska naturalnego i zrównoważonego rozwoju.

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, światowy lider i referencyjna sieć branży detalicznej, posiada ponad 12 000 sklepów i e-sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour jest multilokalną, multiformatową i omnikanałową grupą handlową, zatrudniającą ponad 384 000 osób na całym świecie i generującą sprzedaż w wysokości 103,7 miliarda euro w 2016 roku. Każdego dnia 13 milionów klientów na całym świecie odwiedza sklepy Carrefour, których wyróżnikiem jest jakość i zaangażowanie w zrównoważony handel.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

Załączniki komunikatu

.doc

2018_03_06_Eko-Inspiracja 2017 dla Carrefour Polska.doc
[ 54,8 kB ]

.pdf

2018_03_06_Eko-Inspiracja 2017 dla Carrefour Polska.pdf
[ 249,2 kB ]

Carrefour Polska w gronie laureatów konkursu.JPG
[ 3,0 MB ]

Eko-Inspiracja 2017 logo.jpg
[ 204,6 kB ]

Zobacz również