Carrefour Polska organizuje cykl warsztatów poświęconych rozwojowi franczyzy w handlu spożywczym. Patronat nad wydarzeniem objęła Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Celem tych wydarzeń jest edukacja małych i średnich przedsiębiorców oraz omówienie najlepszych rozwiązań biznesowych dla właścicieli małych sklepów spożywczych.

Warsztaty skierowane są do przedsiębiorców oraz właścicieli małych sklepów spożywczych, którzy chcą otworzyć własny biznes na zasadach franczyzy. Spotkania są również otwarte dla mediów. Miejsca spotkań to: Warszawa, Kraków, Rzeszów, Katowice, Łódź, Wrocław, Lublin, Gdańsk oraz Poznań.

Data pierwszego spotkania to: 12 września 2012 r. o godz. 10:00 w hotelu Marriott w Warszawie. Zaplanowano je w charakterze Panelu Eksperckiego zapowiadającego ogólnopolski cykl warsztatów franczyzowych. Do dyskusji zaproszono m.in.: Francois Vincent, dyrektora ds. franczyzy Carrefour Polska, Paulinę Zadurę - Lichotę Dyrektor Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i Innowacyjności Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Roberta Gwiazdowskiego, znanego ekonomistę i eksperta w dziedzinie zagadnień sektora MSP. W niektórych miastach franczyzobiorcy mogą skorzystać nie tylko z bezpłatnych porad jak prowadzić biznes, ale również z darmowego szkolenia z merchandisingu, czyli sposobów wpływania na zachowania klientów poprzez wystrój pomieszczenia i sposób prezentacji towarów.

Rynek franczyzy w Polsce mimo kryzysu rozwija się bardzo dynamicznie. Według raportu firmy doradczej Profit System w 2011 roku w Polsce działało około 42,5 tys. placówek franczyzowych, czyli o 5,3 tys. więcej niż w 2010 roku. Dane na rok 2012 są równie optymistyczne. Raport przewiduje, że do końca bieżącego roku na polskim rynku w modelu franczyzowym działać będzie ok. 50 tys. placówek. Najliczniej do systemów franczyzowych przystępują właściciele sklepów spożywczych. W ubiegłym roku na licencji działało ponad 21 tys. takich placówek.

Osiągnięcie sukcesu w biznesie nie jest trudne, kiedy u swego boku ma się silnego, stabilnego i doświadczonego partnera. Takim partnerem dla polskich firm jest właśnie Carrefour Polska. Nasz koncept franczyzowy* sprawdził się w wielu krajach, dopasowany jest do potrzeb klienta i uczy polskich przedsiębiorców lepszych sposobów zarządzania własnym biznesem. Dzięki temu gwarantuje wymierne korzyści naszym partnerom - mówi Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy Carrefour Polska.

- Od kilku lat wyraźnie widać postępującą integrację w handlu detalicznym. Małym graczom coraz trudniej wynegocjować korzystne ceny i zwiększyć obroty. W handlu pojawiła się jednak nowa możliwość rozwoju, czyli franczyza. Przedsiębiorstwo posiadające cenne doświadczenia po prostu przekazuje je mniejszym firmom - mówi Robert Gwiazdowski, znany ekonomista i ekspert w dziedzinie zagadnień sektora MSP.

Grupa Carrefour od lat skutecznie rozwija swój koncept franczyzowy i jest ekspertem w tego rodzaju działalności biznesowej. Sieć franczyzowa Carrefour Polska rozwija się bardzo dynamicznie. Obecnie działa już ponad 250 sklepów z logo Carrefour Express**, a co miesiąc otwieranych jest kilkanaście nowych placówek. W roku 2012 Carrefour planuje otworzyć w sumie ponad 200 sklepów osiedlowych. W kolejnych latach zamierza utrzymać tempo otwarć ponad 200 sklepów rocznie.

Carrefour Polska jest obecnie czołowym graczem na polskim rynku dystrybucji. Pod marką Carrefour działa w Polsce ponad 500 placówek: supermarkety, hipermarkety, sklepy franczyzowe, galerie handlowe i stacje paliw.

*Carrefour oferuje dwa formaty sklepów franczyzowych:
 - Carrefour Express z zielonym logo, którego powierzchnia sprzedaży wynosi od 100 do 500 m². Przeznaczony do lokalizacji miejskich i wiejskich.
 - Carrefour Express Convenience z pomarańczowym logo, posiadający powierzchnię od 50 do 100 m² położony w bliskim sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych, w dużych miastach.

**stan na 31.08.2012

Zobacz również