Krakowianie częściej niż mieszkańcy innych polskich miast kupują żywność opatrzoną informacją, że pochodzi od lokalnych producentów: aż 65% z nich kupuje takie produkty. Dla porównania, w innych miastach 51% konsumentów kupuje żywność, która ma lokalne pochodzenie - wynika z badania „Opinie konsumentów wielkomiejskich na temat żywności i żywienia” przeprowadzonego w lipcu 2014 roku przez TNS Polska na zlecenie Carrefour w pięciu największych miastach w Polsce, w tym w Krakowie.

Krakowscy respondenci wyróżniają się na tle mieszkańców innych aglomeracji, nie tylko jeśli chodzi o stosunek do żywności lokalnej - również częściej niż na przykład respondenci z Warszawy utożsamiają z żywnością zdrową żywność produkowaną w sposób tradycyjny. W Warszawie produkty wytwarzane w taki sposób postrzegane są jako zdrowe jedynie przez 6% badanych, w Krakowie aż przez 17%. Prof. dr hab. Krystyna Gutkowska z Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie uważa, że może to odzwierciedlać fakt, iż mieszkańcy Krakowa są zaliczani do tej części społeczeństwa polskiego, która charakteryzuje się większym poziomem tradycjonalizmu i jest bardziej religijna, co ze sobą wyraźnie współgra.

Podobnie natomiast kształtują się opinie mieszkańców dużych polskich miast jeśli chodzi o walory, które cenią    w żywności. Dla krakowian, tak jak dla pozostałych respondentów, najważniejsze jest, aby żywność była smaczna (89% wskazań), nie zawierała szkodliwych składników (83% wskazań), wpływała na dobry stan zdrowia (77%)      i poprawiała kondycję zdrowotną (72%). Krakowscy respondenci częściej niż inni zgadzali się, że żywność powinna być warta pieniędzy, które za nią płacą (74% wskazań w Krakowie, 65% w innych miastach), a także, że cenią w produktach spożywczych brak zawartości sztucznych dodatków (74% krakowian, 65% mieszkańców innych miast) i odpowiednią wartość odżywczą (70% krakowskich respondentów, 61% pozostałych).

Badanie na temat żywności i żywienia przeprowadzone zostało w ramach kampanii Carrefour „Z miłości do Zdrowia”, która jest odpowiedzią na potrzeby Polaków przywiązujących coraz większą wagę do prawidłowego odżywiania. W ramach kampanii Carrefour rozszerza ofertę produktów ekologicznych czy ofertę wyselekcjonowanych produktów „Jakość Carrefour”. Certyfikowane produkty ekologiczne, bezglutenowe, sojowe, o obniżonej zawartości kalorycznej oraz dla diabetyków, klienci znajdą w specjalnie oznaczonej strefie „Świat Zdrowia” w wybranych sklepach Carrefour w Krakowie oraz w Warszawie. Dodatkowo w czasie trwania kampanii sieć wesprze wydarzenia sportowe i zorganizuje akcje edukacyjne na temat zdrowego odżywiania na terenie całego kraju, w tym także w Krakowie.

Kampania „Z miłości do Zdrowia” to również wsparcie lokalnych producentów oraz współpraca z producentami regionalnej żywności tradycyjnej. Carrefour współpracuje z ok. 400 lokalnymi dostawcami, którzy dostarczają do najbliższych sklepów sieci m.in. pieczywo i produkty mleczne.

W odpowiedzi na duże zainteresowanie krakowian żywnością lokalną, dyrektorzy sklepów Carrefour w Krakowie będą rozwijać współpracę z lokalnymi dostawcami, którzy oferują m.in. wędliny, ryby, warzywa, owoce oraz nabiał. Jednocześnie celem Carrefour jest pozyskiwanie nowych dostawców, którzy mogą zaoferować wysokiej jakości lokalne, tradycyjne specjały produkowane przy użyciu dawnych metod.

Grupa Carrefour

Obecna w 34 krajach jest drugim największym detalistą na świecie oraz liderem wielkiej dystrybucji w Europie. W ponad 10.100 sklepach zatrudnia 365 000 pracowników. W 2013 obroty Grupy wyniosły 100,2 mld euro. Grupa Carrefour oferująca różnorodność formatów handlowych, kanałów dystrybucji oraz działająca na wielu rynkach jest partnerem w codziennym życiu 10 milionów klientów, którzy każdego dnia odwiedzają sklepy Carrefour na całym świecie, mając dostęp do szerokiej gamy produktów i usług w najlepszej cenie.

O Carrefour Polska

Carrefour Polska swój pierwszy hipermarket otworzył w 1997 roku w Łodzi. Obecnie, pod szyldem Carrefour w Polsce działa ponad 600 sklepów w różnych formatach, są to: hiper- i supermarkety oraz sklepy osiedlowe: mini-market i convenience. Carrefour jest także właścicielem i zarządcą centrów handlowych, skupionych w dużych i średnich miastach. Ofertę handlową naszych sklepów uzupełniają stacje paliw. Dążąc do podniesienia jakości życia klientów i konsumentów, Carrefour Polska realizuje strategię odpowiedzialnego biznesu, która zakłada harmonijny rozwój, w trzech dziedzinach równocześnie: na rzecz gospodarki, społeczeństwa i środowiska.

 

Załączniki komunikatu

.doc

2014_08_06_Informacja_prasowa_Krakowianie wybierają lokalne produkty.docx
[ 71,9 kB ]

.pdf

2014_08_06_Informacja_prasowa_Krakowianie wybierają lokalne produkty.pdf
[ 394,5 kB ]

Zobacz również