Celem projektu „Pszczele hotele”, prowadzonego przez sieć od 2016 r., jest pomoc w ochronie pszczół w środowisku zurbanizowanym, jak również wzmocnienie świadomości społecznej dotyczącej ochrony bioróżnorodności i miejskiego pszczelarstwa. W tym roku Carrefour wspiera dodatkowo swoją inicjatywę poprzez przekazanie części pieniędzy pochodzących ze sprzedaży limitowanej edycji zeszytów „Let it bee”.

8 sierpnia obchodzimy w Polsce Wielki Dzień Pszczół. Z tej okazji sieć wsparła budowę hoteli dla pszczół dedykowaną akcją marketingową. W jej ramach 5% z każdorazowego zakupu zeszytów szkolnych linii „Let it bee” marki Herlitz - wykonanych w 100% z recyclingu i dostępnych w hiper i supermarketach Carrefour - jest przekazywana na ule dla pszczół.

Ochrona bioróżnorodności to jeden z filarów strategii CSR realizowanej przez Carrefour. Od momentu zainicjowanie projektu „Pszczele hotele” na dachach budynków w 12 lokalizacjach, w których znajdują się sklepy Carrefour, zainstalowano 33 ule dla owadów żyjących w miastach - dające schronienie od deszczu i zimna dla całych rodzin tych pożytecznych owadów i chroniące pszczoły miejskie przed wymieraniem.

Carrefour Polska pragnąc minimalizować swój wpływ na środowisko naturalne, tworzy sieć „Pszczelich hoteli”. Jest to inicjatywa wpływająca pozytywnie na ochronę bioróżnorodności w przestrzeni zurbanizowanej, a także zwracająca uwagę na potrzebę budowy zrównoważonych miast – chroniących naturę i spełniających potrzeby ludzi. Program ochrony pszczół to polska inicjatywa w ramach globalnej strategii CSR firmy - mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju, Carrefour.

Dzięki działaniom Carrefour wiele miejskich pszczół znalazło schronienie na wypadek niekorzystnych warunków pogodowych, mogą też bezpiecznie funkcjonować w wielkich miastach. Ponadto, Carrefour, poprzez realizację projektu, wzmacnia świadomość społeczną w zakresie miejskiego pszczelarstwa oraz konieczności ochrony bioróżnorodności. Patronem inicjatywy jest Centrum UNEP/GRID Warszawa. Sieć „Pszczelich hoteli” rozwijana jest w partnerstwie z firmą Pszczelarz Kozacki.

Obok ochrony bioróżnorodności kluczowe miejsce w strategii Carrefour zajmuje transformacja żywieniowa dla wszystkich, stanowiąca wyraz dążenia firmy do bycia liderem w tym obszarze. Jest ona realizowana poprzez konkretne działania, jak zagwarantowanie klientom dostępu do szerokiej oferty produktów ze Zdrowej Półki, produktów BIO w przystępnych cenach, produktów od lokalnych i regionalnych producentów oraz gamy „Jakość z Natury” – wytworzonych z poszanowaniem środowiska naturalnego, zgodnie z zasadami zrównoważonego rolnictwa.

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro. Grupa liczy ponad 325 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

Załączniki komunikatu

.doc

2020_08_07_Let it bee - nowa akcja w sklepach Carrefour na rzecz ochrony pszczół_LV.docx
[ 34.0 kB ]

Let it bee.jpg
[ 323.7 kB ]

Zobacz również