Pomaganie niesie radość pomagającym i osobom potrzebującym pomocy. To hasło przyświeca programowi „Uratuję Cię!”, nowej inicjatywie Caritas Polska, której celem jest pomaganie konkretnym osobom poprzez charytatywny serwis zbiórek internetowych. W projekt aktywnie włączają się sklepy Carrefour w Warszawie, w których można przekazać wsparcie, wrzucając do skarbonek przy kasach datek lub resztę ze swoich zakupów.
Program „Uratuję Cię!” stworzony przez Caritas Polska, łączący potencjał zbiórek internetowych z zaangażowaniem społeczności lokalnych. W ramach inicjatywy utworzono stronę www.uratujecie.pl, przez którą można wesprzeć osoby chore, niepełnosprawne, czy będące w trudnej sytuacji życiowej. Caritas zachęca też do dzielenia się informacjami o programie i potrzebie pomocy osobom mieszkającym obok nas z sąsiadami i rodziną. Zbiórką, którą można wesprzeć aktualnie w Warszawie jest pomoc pani Edycie, która cierpi na miopatię – rzadką chorobę mięśni, a uratować ją może przeszczep komórek macierzystych (https://uratujecie.pl/potrzebujacy/Edyta).
W akcję włączył się też Carrefour Polska, proponując dodatkową formę wsparcia zbiórek „Uratuję Cię!” w swoich sklepach w Warszawie i zachęcając klientów do pomocy potrzebującym. Przy kasach w warszawskich hiper- i supermarketów pojawiło się 100 skarbonek Caritas, do których można przekazać wsparcie. Zebrane pieniądze są w całości przeznaczone dla osób objętych wsparciem w ramach programu „Uratuję Cię!”. Dodatkowo, na ekranach w sklepach trwa kampania informacyjna zachęcająca do odwiedzenia strony www.uratujecie.pl i wsparcia programu.
- W Carrefour wspieramy organizacje pozarządowe działające na rzecz zmniejszania ubóstwa, wyrównywania szans, czy przeciwdziałania marnotrawstwu. To element naszej strategii biznesu odpowiedzialnego społecznie. Dlatego chętnie dołączyliśmy do inicjatywy Caritas Polska i zaproponowaliśmy formę wsparcia, którą z sukcesami realizowaliśmy wcześniej w innych krajach działalności Carrefour – mówi Tareck Ouaibi, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Operacji Carrefour Polska. - Każdemu z nas, gdy płacimy gotówką przy kasie, zostaje reszta z zakupów. Teraz dzięki naszej inicjatywie, każdy może podzielić się nią z osobami w potrzebie – dodaje Ouaibi.
Warto podkreślić, że Carrefour Polska od wielu lat współpracuje z Caritas Polska. Dzięki grantowi przyznanemu Caritas przez Fundację Carrefour, kilka lat temu wspólnie zrealizowano program skierowany do dzieci „Dożywianie z Carrefour”. Na trzyletnią realizację programu przeznaczono 3 mln 450 tys. złotych i wydano ponad 600 tys. posiłków. Sklepy sieci regularnie włączają się również w ogólnopolskie zbiórki żywności organizowane przez Caritas Polska.
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2018 roku sprzedaż w wysokości 84,9 miliarda euro. Grupa liczy ponad 360 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.