Blisko 3200 osób ukończyło w 31 Maraton Warszawski, którego oficjalnym sponsorem Carrefour Polska był już po raz piąty. Zwycięzca został Etiopczyk Teshome Gelane Etany, któremu dobiegnięcie do mety zajęło 2.12:03 - zaledwie o 13 sekund gorzej niż ustanowiony w zeszłym roku rekord.

Drugie miejsce zajął Polak Adam Darczyński z czasem 2.12:56, trzeci był także Polak - Mariusz Giżyński, z czasem 2.17:15. Najlepszą kobietą okazała się Białorusinka Anastasiya Padalinskaya, która trasę 42 km 145 m pokonała w czasie 2.44:55. W sumie wystartowało około 3500 osób z 40 krajów.


Jesienną edycję Maratonu Warszawskiego rozpoczęła sobotnia długodystansowa sztafeta uliczna Ekiden podczas której sześć osób pokonało łącznie dystans maratonu - 42 km i 145 m. Do udziału zgłosiło się 230 ekip, co oznaczało obecność 1380 biegaczy na trasie.

W niedzielę, 27 września odbyła się główna część imprezy, czyli bieg maratoński na dystansie 42,145 km. Maratończycy wystartowali o godz. 4.00 z placu Zamkowego i pobiegli m.in.: Krakowskim Przedmieściem, Marszałkowską, Al. Ujazdowskimi, Senatorską, Miodową, Mostem Gdańskim, Wybrzeżem Helskim, Jagiellońską, Wałem Miedzeszyńskim, Mostem Świętokrzyskim, Dobrą, Solec, Wybrzeżem Gdańskim, Bonifraterską, Moliera, aby zakończyć w punkcie startu na Krakowskim Przedmieściu.

Jak co roku Carrefour przygotował zestaw gadżetów dla biegaczy oraz kurtki dla wolontariuszy pomagających przy organizacji biegu. Na zwycięzców czekały atrakcyjne nagrody, m.in. krokomierze z dodatkowym pomiarem uderzeń serca i informacją o spalanych kaloriach, zawierają one także zegarek, stoper i praktyczną opaskę na ramię. W Maratonie i towarzyszących mu imprezach wzięli również udział pracownicy firmy, którzy pobiegli indywidualnie w niedzielnym biegu oraz obstawili w łącznie 4 sobotnie sztafety: 10-10-5-5-5-7,145. Najlepszy zespół Carrefour „The best" zajął 44 miejsce, a najlepszy maratończykiem okazał się Kamil Gajewski, który uplasował się na 1471 pozycji.

Imprezom biegowym towarzyszyły liczne imprezy, np. odwiedzający stoisko Carrefour mieli okazję zapoznać się ofertą firmy oraz spróbować szerokiego asortymenty produktów marki własnej. Na placu Zamkowym stanął autobus do poboru krwi Fundacji „Krewniacy", w którym można było zbadać wzrok oraz poziom cukru. Wspólnie ze Stowarzyszeniem Dom Rodzina Człowiek odbyła się zbiórka plastikowych nakrętek po napojach. Dochód z zebranych nakrętek zostanie przeznaczony na zakup wózka inwalidzkiego dla Roberta Pietrasa, który w wyniku tragicznego urazu kręgosłupa został całkowicie sparaliżowany.

Ponad to można było odwiedzić stoisko Narodowego Centrum Sportu, gdzie została wystawiona makieta Stadionu Narodowego. Dla najmłodszych przygotowany został powstańczy torb przeszkód, a dla całych rodzin - rywalizacja na trasie slalomu rozgrywanego równolegle na trikke, wygrywa najlepszy w kategorii Mama/Tata/Córka/Syn.

Współpraca Carrefour Polska z Fundacją „Maraton Warszawski" rozpoczęła się w  2004 r., kiedy firma po raz pierwszy została oficjalnym sponsorem Maratonu Warszawskiego. Od wiosny 2007 roku Carrefour jest także sponsorem tytularnym Półmaratonu Warszawskiego, który odbywa się każdego roku na wiosnę.

Wspieranie imprez biegowych stanowi jeden z przejawów realizacji strategii firmy, która zakłada miedzy innymi promocję zdrowego stylu życia. Oznacza to zachęcanie klientów i pracowników sieci do aktywnego spędzania czasu,  uprawiania sportu, jak również do zdrowego odżywiania. W związku z tym Carrefour nie tylko sponsoruje różne imprezy sportowe, ale proponuje klientom ekologiczne produkty oraz organizuje Dni Zdrowego Odżywiania w Warszawie i Krakowie, w trakcie których specjaliści z Instytutu Żywności i Żywienia udzielali klientom sieci bezpłatnych porad żywieniowych. Carrefour przygotował także dla klientów, opracowane wspólnie z ekspertami z dziedziny żywienia, przewodnik „Co warto wiedzieć o żywieniu" oraz ulotkę „Jak czytać etykiety produktów żywnościowych".

 

Zobacz również