Carrefour rozpoczął w Warszawie testy odbioru butelek zwrotnych bez paragonów. Klienci, którzy przyniosą ze sobą butelki zwrotne do sklepu przy ul. Modzelewskiego, otrzymają zwrot pełnej kaucji w postaci e-bonu, którym od raz będą mogli zapłacić za kolejne zakupy. Rozwiązanie to pozwoli na pobudzenie obiegu opakowań zwrotnych oraz znacząco wpłynie na zmniejszenie ilości generowanych odpadów szklanych i produkowanych w Polsce butelek.

Oddawanie butelek zwrotnych w Polsce od lat obarczone było koniecznością okazania paragonów, potwierdzających zakup butelek w danym sklepie. Carrefour postanowił wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoim klientom i rozpoczyna w swoim supermarkecie przy ul. Modzelewskiego w Warszawie, testy odbioru od klientów wszystkich butelek zwrotnych, które znajdują się w ofercie Carrefour. Za każdą butelkę zwrotną, bez względu na miejsce jej zakupu, klient otrzyma zwrot kaucji w postaci e-bonu, który od razu może zrealizować na zakupach w sklepie. Nowe rozwiązanie nie tylko działa na rzecz ochrony środowiska naturalnego, ale również angażuje klientów w działania proekologiczne, budując w ten sposób świadomość społeczną w zakresie recyklingu.

- Dążąc do bycia liderem transformacji żywieniowej, Carrefour podejmuje także wysiłki na rzecz ochrony środowiska naturalnego w Polsce. Wsłuchując się w oczekiwania naszych klientów, wspólnie z dostawcami przygotowujemy inicjatywy handlowe, które działają na rzecz poprawy jakości klimatu. Dzięki temu mamy realny wpływ na to w jakim świecie będą żyły przyszłe pokolenia Polaków – mówi Marek Lipka Dyrektor Handlowy i członek Zarządu Carrefour Polska.

Możliwość oddawania butelek zwrotnych w sklepach Carrefour, bez okazywania paragonu, bez względu na to, gdzie zostały zakupione, jest kolejnym krokiem w kierunku gospodarki bezodpadowej. Carrefour kontynuuje w ten sposób swoje działania ukierunkowane na rzecz przeciwdziałania marnotrawstwu zasobów. Warto wspomnieć, że ponad dekadę temu firma była prekursorem, wprowadzając do swoich sklepów torby ze skrobi, w stu procentach biodegradowalne, wykonane z surowców odnawialnych.

- Realizując program „STOP marnotrawstwu” nasza sieć stale wprowadza nowe rozwiązania na rzecz ochrony środowiska naturalnego, a jednocześnie sprzyjające budowaniu właściwych postaw społecznych. Wśród zrealizowanych dotąd projektów, warto wspomnieć chociażby umożliwienie klientom kupowania produktów na wagę do własnych opakowań we wszystkich hiper- i supermarketach w Polsce czy wprowadzenie woreczków wielokrotnego użytku na warzywa i owoce - mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour. Nasza najnowsza inicjatywa związana z przyjmowaniem od klientów butelek zwrotnych bez paragonów, ma kluczowe znaczenie do pobudzenia w Polsce obiegu opakowań zwrotnych, co z jednej strony ogranicza ilość odpadów trafiających na wysypiska, a z drugiej – pozwala na zmniejszenie produkcji opakowań szklanych generujących, m.in. znaczne emisje CO2 – dodaje Kowalska.

Wprowadzenie możliwości zwracania butelek bez okazania paragonu w całej sieci planowane jest już w pierwszym kwartale 2021 roku.

Wszystkie inicjatywy podejmowane przez Carrefour, rozpatrywane są pod kątem ich wpływu na ekosystem. Jako firma odpowiedzialna społecznie jest aktywnie zaangażowana w zapobieganie postępującemu zanieczyszczeniu środowiska naturalnego plastikiem, przeciwdziałanie marnowaniu żywności oraz utracie różnorodności biologicznej, stanowiących narastający problem zarówno w Polsce, jak i na świecie. Dlatego też Carrefour ustawicznie wdraża rozwiązania mające na celu zapobieganie niszczeniu, degradacji i zanieczyszczaniu naszej planety.

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych, specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro. Grupa liczy ponad 325 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

Załączniki komunikatu

Modzelewskiego.png
[ 811.4 kB ]

Projekt Butelki Modz 1.jpg
[ 500.7 kB ]

Projekt Butelki Modz 2.jpg
[ 605.9 kB ]

Projekt Butelki Modz 3.jpg
[ 389.4 kB ]

.doc

BUTELKI Modzelewskiego_informacja prasowa.docx
[ 120.3 kB ]

.pdf

BUTELKI Modzelewskiego_informacja prasowa.pdf
[ 199.4 kB ]

Zobacz również