UNI Global Union, Auchan Retail i Carrefour Group podpisały wspólną deklarację w sprawie wdrożenia dobrych praktyk biznesowych w odpowiedzi na kryzys sanitarny spowodowany pandemią Covid19.

W czasach, gdy świat pracy stoi w obliczu bezprecedensowej sytuacji zdrowotnej i ekonomicznej, Auchan Retail, Carrefour i UNI zobowiązują się do komunikowania się i współpracy w celu jak najlepszej wymiany praktyk zapobiegania zagrożeniom wynikającym z Covid-19. Wspólnie postanawiają przeanalizować wdrożenie wszystkich użytecznych i odpowiednich środków, opartych na dobrych praktykach biznesowych, w celu zapobiegania, zmniejszania lub eliminowania ryzyka zarażenia dla swoich pracowników i klientów.

Środki te są podzielone na następujące tematy:

• Poprawa zasad bezpieczeństwa i higieny pracy zalecanych dla każdego pracownika
w danych krajach
• Przepisy sanitarne dla sklepów, sprzedaży drive, dostaw do domu i magazynów logistycznych
• Środki pomocy społecznej dla pracowników
• Wsparcie dla pracowników w szczególnych sytuacjach (pracownicy niepełnosprawni, kobiety w ciąży)

„Jesteśmy w pełni świadomi znaczenia naszej roli jako usługi pierwszej potrzeby. Naszym najwyższym priorytetem jest zdrowie naszych ekip, a także zdrowie naszych klientów od pierwszego dnia. Wkładamy w to całą energię i dzielenie się naszymi dobrymi praktykami w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa jest częścią wspólnego działania w obliczu tego bezprecedensowego kryzysu”- powiedział Jérôme Nanty, Wiceprezes ds. Zasobów Ludzkich w Grupie Carrefour.

„W tym wyjątkowym kontekście sanitarnym priorytetem jest ochrona naszych klientów i pracowników. To nasz obowiązek, ponieważ nasze ekipy są w pełni zaangażowane w misję strategiczną: zrobić wszystko, aby nadal wyżywić ludność w każdym krajów, w którym prowadzimy działalność. Możliwość wymiany dobrych praktyk w tej dziedzinie i współpracy z naszymi partnerami to szanse, które wykorzystamy w procesie zapewnianym przez UNI” – deklaruje Marc Grosser, Dyrektor Zasobów Ludzkich, Transformacji i CSR Auchan Retail.

„Pracownicy sklepów narażają swoje życie na niebezpieczeństwo, nadal służąc mieszkańcom podczas pandemii. Teraz bardziej niż kiedykolwiek pracodawcy i związki muszą współpracować, aby jak najlepiej chronić zdrowie pracowników i klientów podczas kryzysu zdrowotnego. Podpisując tę deklarację, Auchan i Carrefour przodują w walce z Covid-19, a inni muszą podążać ich śladem”- powiedziała Christy Hoffman, Sekretarz Generalna UNI.

 

 

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych, specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro. Grupa liczy ponad 325 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

Załączniki komunikatu

.doc

09_04_2020_Wspólna deklaracja w sprawie środków prewencyjnych dla pracowników i konsumentów w sektor
[ 60,5 kB ]

Zobacz również