Carrefour Polska zachęca swoich pracowników do oszczędzania energii w biurze i w domu.   Poprzez proste informacje i przykłady pokazuje w jaki sposób można przyczynić się do zmniejszenia zużycia energii. W skali globalnej takie działania mogą przełożyć się na duże oszczędności zarówno dla skromnego domowego budżetu jak i dla całej firmy.

W pomieszczeniach biurowych firmy pojawiły się plakaty informujące o sposobach oszczędzania energii, poprzez stosowanie się do prostych zasad, jak: wyłączanie oświetlenia w pustych pomieszczeniach biurowych oraz w rzadko uczęszczanych częściach korytarza, nie pozostawiania urządzeń pracy w stanie czuwania, czy wyjmowanie ładowarki do telefonu lub laptopa z gniazdka, po naładowaniu baterii.

Ponad to, na korytarzach pojawiły się skrzynki, do których zbierane są zużyte baterie oraz plastikowe nakrętki od butelek. Odchodząc od komputera na monitorach pojawia się wygaszasz ekranu z informacjami o sposobach oszczędzania energii w biurze.

Takie pozornie proste komunikaty mają zmieniać świadomość pracowników Carrefour, promować nowe postawy pro-ekologiczne, a w dłuższej perspektywie przyczynić się do zmniejszenia zużycia energii elektrycznej w siedzibie Carrefour Polska oraz ograniczyć koszty ponoszone przez firmę.

Carrefour Polska jako firma odpowiedzialna społecznie i wrażliwa na problemy środowiska podjęła już szereg konkretnych zobowiązań. Do końca 2004 roku firma zamierza wymienić żarówki w sklepach - tradycyjne oświetlenie zostanie zastąpione energooszczędnym, w wdrożony zostanie system zarządzania energią, mierzący i optymalizujący zużycie prądu. W tym roku firma również zamierza wyposażyć niektóre sklepy w nowoczesne meble chłodnicze, co pozwoli na znaczące zmniejszenie zużycia energii elektrycznej. 

W marcu Carrefour Polska przystąpił do akcji „Godzina dla Ziemi" organizowanej przez WWF, która miała na celu uwrażliwienie społeczeństwa na konieczność ograniczenia zużycia prądu. Podczas akcji w prawie wszystkich sklepach na terenie Polskie wygaszono 50% oświetlenia.

W lutym 2004 roku Grupa Carrefour jako jedyna firma handlowa w Europie przyłączyła się do Tygodnia Zrównoważonej Energii, organizowanego przez Komisję Europejską. Wcześniej, sieć zobowiązała się do systematycznego obniżania zużycia energii - od roku 2004 zużycie spadło już o 4,2 %, natomiast do roku 2020 redukcja ma wynieść 20%. 

Projekt „Zielone Biuro" to kolejny element realizacji zobowiązań wynikających z realizacji przez firmę Carrefour strategii odpowiedzialnego biznesu.

Zobacz również